В събота Good Music Society си направи експеримент – може ли рок банда да се облече с 61 лв на човек от магазини дрехи втора ръка?

Обобщено и кратко: МОЖЕ, дори перфектно!

За гореспоменатия бюджет всеки от бандата се обзаведе с поне по 6-7 неща (или два сценични тоалета). Моят резултат лично е: 2 чифта дънки (черни и сини), 2 ризи, 1 тениска с картинка на сладолед (гениална е!), едно черно сако, един брит каскет и безобразни жълти очила, за които ми поискаха 8 лв, но аз не се дадох и накрая ги взех за 3.

Ето и повече подробности за лудия съботен ден!

Екипът

С нашия секънд хенд (но държелив) бус пътуваха дизайнерите Тери Георгиева и Деси Ефтимова, които търпеливо ровеха в купчините дрехи и подбраха най-яките неща за нашата рокендрол визия, която ще покажем до броени дни в специална фотосесия:


и разбира се, човекът – филм, живата легенда на Бидон филмс, режисьорът Олег Константинов, чиято задача ще е от часовете снимки да направи готин кратък филм за нашия социален експеримент.

Маршрутът

Обиколихме 4 магазина, с различен размер, видове дрехи и цени.

Магазин 1: Няма име, пише само дрехи втора ръка

Най-големият секънд хенд магазин, който съм виждал у нас. Намира се точно срещу хотел Принцес, бул. Мария Луиза. На два отделни и огромни етажа, долният с женски, а горният с мъжки дрехи. От всички магазини, които обиколихме, този изглеждаше най-зле като интериор и обстановка. Обаче пък имаше най-много артикули. Въпреки това си взехме относително малко неща, май само Стоян и Васето си намериха ризи. Аз нищо не си купих, пробвах това онова, ама не ми стана нищо.

Тук обаче се появиха БНТ и ББТ… Само за да снимат, тоталното изтрещяване на Васето, който заедно с Ачо измисли цял нов дрескод на изцяло ново течение в музиката – пост-пънк-рок! Ако Васето е прав, то тогава ще познаете феновете на това ново течение по сигнално оранжевите елечета с надписи от немското енерго, нахлузени върху светлосиньо работническо манто тип закупчик, закопчано през копче.  А ако не сте виждали репортерка да плаче от смях, ето:

Магазин 2: Хумана на ул. Пиротска и Вашингтон

Много хубав и светъл магазин, готин дизайн. Предупредихме ги, че ще идваме и хората се бяха подготвили специално – пуснали бяха рокендрол, а управителката от време на време обясняваше по микрофона (имат си микрофон и уредба в магазина – колко яко е това!) на всички клиенти, че група Good Music Society е специален гост в магазина.

Улучихме съботата, в която всичко е по три лева (всяка пета събота) и бяхме много щастливи. Или по-скоро всички бяха много щастливи освен мен, защото единственото, което си харесах и заедно с това ми стана, беше една риза за … 14,50 лв. А това си беше почти една четвърт от целия ми бюджет за деня. Но тъй като имаше опасност това да е вторият магазин, от който нищо да не си взема, рискувах и я взех.

И докато другите мереха дрехи, аз реших да потанцувам с най-яката риза на света – мислех и нея да си купя, но Тери почти получи нервен срив само като я видя, та се отказах:

Васето, разбира се, си купи дънки, елече и риза за общо 9 лв. Не мога да му го простя още.

Магазин 3: Хумана на ул. Алабин

След грандиозния успех на почти всички (освен мен) в първата Хумана решихме да дадем шанс на втората, тази на ул. Алабин. И там всичко беше 3 лв и разбира се, Васето, Ачо и Стоян си намериха перфектните сака за по 3 лв… Аз продължих отчаяно да обикалям и преравям закачалките с дрехи, но или не ми харесваха, или не ми ставаха. Харесах само едно шлиферче, дори потанцувах с него, но момичетата казаха да не го взимам… не знам защо…

Точно на излизане от тук мернах едни безобразно жълти цайси в панерче на касата. На рамката имаше етикетче 8 лв, но аз се изсмях шумно и продавачката ме успокои, че само днес са намалени на три. Веднагически ги закупих и се снимах за спомен – ако не си намеря дрехи в последния магазин, в четвъртък в Суинга излизам по ей тия цайси!

Точно след този магазин спряхме да обядваме – в буса бяхме осигурили кетъринг, подобаващ на събитието – дъвкахме бейкролс, пихме сок от кинта и петдесет, на който въпреки цената пишеше 100% портокал и засладихме с бонбони черноморец:

Магазин 4: Remix, бул. Дондуков 135, точно преди моста “Чавдар”

Най-новият магазин, отвориха го 2 дни преди нашата обиколка, за което научихме едва миналата седмица. Този магазин няма нищо общо със секънд хенд експириънса, който си представяме. Страхотен интериор (оказа се, че го е правила една приятелка – готин млад архитект) и още по-страхотни дрехи.

Тук Тери вече се беше нахъсала, че ще ме облече каквото и да става. И само вървеше след мен и трупаше дрехи отгоре ми, а аз бях толкова изморен от обикаляне, че нямах сили да се съпротивлявам. Може би затова накрая трябваше да пробвам 8 чифта дънки…осем! и планина от ризи и тениски и какво ли не още…

В крайна сметка си харесах един куп неща – два чифта дънки, една риза, една тениска, едно сако и готина шапка. И свърших парите, но мисля, че за количеството качествени дрехи, които си купих, платих ужасно малко.

Ачо също си хареса няколко неща. Като това секси елече например… 🙂

Изводите:

– Магазините за дрехи втора ръка отдавна не са това, което бяха. От мръсни и странно миришещи места с купчини нахвърляни парцали те (е, някои от тях) са станали подредени, чисти, светли и дори готини места, в които дрехите са добре подредени.

– За 61 лв на човек можеш спокойно да си купиш 6-7 дрехи, с които да направиш 3-4 комбинации.

– Определено ще насърчаваме младите хора, които ни слушат, да спрат да пилеят пари за скъпи дрехи, а да бъдат малко по-свободомислещи и да не им пука чак толкова каква марка са дрехите им (макар че честно казано, особено в Remix накрая, имаше марки като H&M, Tom Taylor, Old Navy и Jack Jones, които излизаха по 8-12 лв дрешката – т.е. може да се облечеш дори марково за тия пари).

Ето тийзър за клипчето, което Олег ще пусне след няколко дни:

Ето как от БНТ видяха нашия експеримент:

и гледната точка на ББТ:

Съвсем скоро идва и фотосесията с новите (в известен смисъл) дрешки! А ако искате да ни видите в цялата ни прелест – в четвъртък в Суингинг Хол, от 20.30 часа.

Умната и спокойно – евтини и готини дрехи ако ви трябват, знаете към кого да се обърнете!

