Обичам да готвя! Много обичам да готвя! Всъщност най-голямо удоволствие от храната изпитвам, когато я правя сам и я споделям с приятели.

И в тази връзка днес (да, днес, 06 февруари) стартира едно от малкото неща напоследък, за които искрено съжалявам, че нямам достатъчно време!

“Нещо”-то е всъщност място – място, в което хора като мен, страстни любители готвачи, да могат да научат някои основни неща и доста тънкости в кулинарията. И да се забавляват като правят все по-добра храна за себе си и любимите си хора.

Накратко: Chef за кеф!

Така се наричат кулинарните курсове, които започват от днес в голям светъл апартамент близо до ъгъла на бул. Дондуков и ул. Раковски. Те са водени от Виктор Арнаудов, готвач със значителен опит по света и у нас.

Имах възможност да се запозная с него на “Генералната репетиция” за курсовете, както готините хора от Chef за кеф нарекоха демонстрацията и нахранването на една дузина заинтересовани от готвенето български блогъри. Между които се оказах единственият мъж… (не че се оплаквам).

Ето доказателство за това, че а) съм присъствал, б) Ива също е присъствала и в) Виктор може да подхвърля морковите почти до тавана. 

Както се казва “И аз бях там… и много се изкефих” на няколко неща:

– На идеята, че курсовете са отворени за всички хора (спомних си за филмчето Рататуй и фразата “Всеки може да готви”);

– На факта, че няма да се дава сертификат накрая – това ми гарантира, че докато се уча, ще мога да се отпусна, да се забавлявам, да експериментирам и всичко това без да ми пука! А нали точно това правя и в нашата кухня…

– На програмата на Chef за кеф – 12 срещи от по 3 часа всяка, по две срещи на седмица, значи цялото нещо трае 6 седмици. Всеки път се учи нещо много ключово в готварството и за целия период се покриват всички основни области. Демек минаваш отвсякъде и пробваш от всичко! Brilliant, както казват поданиците на Нейно Величество The Queen!

– На цената – Да готвиш 36 часа под надзора на страхотен готвач, да са ти осигурени всички продукти и след това да изядеш това, което си направил (или да си го вземеш за вкъщи) – 290 лв. Да радваш след това любимите си хора години наред – безценно! (Е, това някои хора биха го приели като заробване в кухнята, но аз се кефя да съм там така или иначе). Но не, сериозно, хора, курсът излиза 8 лв на час – всеки уважаващ себе си учител по каквото и да е вече взима поне 15-20 на час.

– На обстановката – много ми хареса това, че всички готвят в (полу)кръгче – хем гледаш le chef, хем гледаш останалите, хем можете да си говорите свободно (само умната с говоренето, щото ножовете, които висят над главите ви, изглеждат супер остри и по-добре да си гледате в ръцете, докато ги ползвате)

Ако обичате да готвите и можете да си го позволите – не се колебайте да се свържете с тези чудесни хора, за да си причините малко кеф и заедно с това да станете малко по-chef.

За себе си със съжаление казвам, че на този етап от живота ми няма да мога да отделя времето за дългия курс. Но пък ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, когато пуснат тематичните курсове (обещаха двудневни курсове за италианска, френска, арабска и други световни кухни, или пък само за десерти) ще запиша себе си и Ив, и то на различни курсове, че да се изненадваме един друг.

***

Това НЕ Е платена публикация. Ако не броим, разбира се, прекрасната вечеря за един вид подкуп. Но тъй като това си е моят блог и мога да си пиша за каквото и когото и както си поискам, нямам нищо, ама нищо напротив да ме подкупват така :))))

 

