Открих своя фотограф на годината. И то не на една, а на няколко изминали години. И най-вероятно ще спечели и класацията ми за 2012.

Или с други думи – отдавна не бях виждал снимки, които толкова силно да ми въздействат.

Името му е Lee Jeffreys, по професия е счетоводител, а фотографията му е хоби (всеки с хобито си, би казала моята баба малко осъдително, която все още не може да приеме, че аз често след работа вместо вкъщи отивам в студиото на Good Music Society).

През 2008 година Mr. Jeffreys снима една бездомно младо момиче, което спи на кашон на улицата. Тя се събужда и го вижда – той самият споделя, че първата му реакция е била да си тръгне от неудобство, че е снимал човек, изпаднал в нужда, без позволение и без ясна цел. Въпреки това остава и се заговаря с момичето.

И откривайки колко дълбок е нейният свят, започва да прави портрети на бездомни хора по улиците на Европа и Северна Америка.

Безкомпромисни и красиви. Поне така ги описва The Guardian. А аз с две ръце се съгласявам! И споделям част от тях с вас:

Доставете си сега удоволствието да погледнете всички снимки Flickr на Lee Jeffreys.

Чудесно арт начало на уикенда!

 

