Tags

, , , , , ,

По случай прекрасния неделен ден (и понеже имахме останал стар хляб) закуската е от мен.

Представям ви:

ПЪРЖЕНИ ФИЛИИ

Така изглеждат моите, направени тази сутрин за любимите ми момичета.

За миг тази неделна сутрин се върнах в летата, прекарвани в Исперих, футболните мачове, риболовните излети, походите из горите около тракийските гробници… и филиите на баба Данче, от чиито аромат се събуждах сутрин.

Толкова се надявам и моите деца да имат поне толкова щастливо и разнообразно детство, колкото съм имал и аз.

И ще направя какво мога, за да се случи – и пържените филии са от мен…

За по-любознателните, рецептата е супер проста:

За 7-8 филии

Разбивате  2 яйца с 2-3 лъжици кисело мляко. Към тях добавяте 3-4 супени лъжици брашно и разбърквате докато стане хомогенна смес (да няма бучки от брашното).

В гъстата смес наливате вода, ама не много, колкото да стане смес с гъстота като боза (баба така казва). Към нея добавяте сода бикарбонат на върха на ножа (пак бабина мярка) и сол на вкус.

В тази смес топите филиите от двете страни и после ги пляскате на тигана, в който има много добре загрято олио. Пържите ги двустранно и после консумирате с какво обичате – сирене, мед, сладко, мръвка.

Което и аз отивам да направя, че изстинаха, докато се правя на блогър.

