Много приятели, с които се познаваме от преди да започна да се занимавам с музика, ме питат какво е да си рокзвезда.

Винаги им отговарям едно и също: Нямам представа.

Защото първо, не съм рокзвезда, и второ – не искам да бъда.

Защо не съм рокзвезда, въпреки че съм фронтмен на относително успешна за БГ стандартите банда, мисля, че е очевидно за всеки, който дори малко познава реалността на българския музикален пазар.

Защо не искам да бъда рокзвезда е по-сложният въпрос, който хората понякога озадачени ми задават.

Ето моите 10 причини (не са подредени по важност, а в реда, в който съм се сетил за тях):

1. Мразя самотата. Можеш да имаш милиони фенове и 0 приятели. А истината е, че колкото по-известен ставаш, толкова по-самотен се оказваш.  И никой известен изпълнител, чиято биография съм чел, не прави изключение.

2. Гордостта sucks! – рок звездите са надути хора. Не харесвам надути хора. Смятам, че когато загубиш реална представа за това какво си и започнеш да се имаш за нещо повече от това, което си, се превръщаш в глупак. И започваш да се държиш като такъв.

3. Обичам семейството си! Повече от сцената! И да, вярвате или не, съм отлагал концерти заради рождени дни на близките си.

4. Представата ми за забавление, готино изкарване и купон изобщо не включва пиячка, дрога и безразборен секс (това дали са три причини?).

5. Не меря успеха в личен план с количество изкарани кинти, бройка продадени албуми или кило интервюта в медиите. Всъщност, представата ми за успех е много, много далеч от това.

6. Не мога да започна да въприемам хората като безлична маса от потенциални фенове. Вярвам, че всеки човек е важен сам по себе си. Обичам да се запознавам с нови хора и да слушам техните истории. И после да пиша песни за тях.

7. Смятам, че посланието на една песен е в пъти по-важно от това дали музиката й е готина. Точно затова не слушам голяма част от изпълнителите, чиято музика понякога много харесвам – пеят пълни тъпотии.

8. Не мога да започна да пея тъпотии, за да ме слушат повече хора. Всъщност, не ми пука колко хора ме слушат – пиша музика, за да изразя онова, което е в мен, а не за да бъда известен.

9. Изобщо не държа да съм известен. Дори не държа да ме харесват хората. Имам си жена и дъщеря за тая работа.

10. Възприемам музиката не като начин да стана богат и обичан (демек като начин да избия комплекси, че съм беден и на никой не му пука за мен). За мен музиката е единствено и само средство да пренеса до уважаемите слушатели послание, което ще им помогне да живеят малко по-богат (но не на пари) и обичан (но от точните хора) живот.

Много моля горепосочените 10 причини да бъдат взети под внимание от всички хора, които ме съветват как да се държа (“спазвай дистанция, бъди по-елитарен”) или каква музика да пиша (“дай по-весело бе, правете по-поп неща”). И преди да изкажат препоръка как по-бързо да стана рок звезда, да не забравят, че това не е в списъка с най-важните неща, които искам да постигна през живота си!

